fredag 17 februari 2012

50-talskeramik rapporterar från Antikmässan!

Så har 50-talskeramik besökt Antikmässan med presspass, det ni! Inte helt fel!
Får rikta ett stort tack till Benny på Porslinsbloggen som hjälpte till att fixa detta via en bekant!
Hela "The Retroblog Network" går på mässan som press!

Besökte mässan en sväng på torsdagen tillsammans med Benny från Porslinsbloggen och Jan från form55.
Verkligen jätte roligt! Har inte riktigt smält allt än och vet inte hur jag ska sammanfatta mässan men jag blev inte direkt "blown away"...
Man har nog nått ett läge där man sett det mest. Samma saker nu som för 10 år sedan och jag känner att jag hoppas och väntar på "det där nya". Vad det nu kan vara...

Men mässan var bra, fina montrar, trevliga säljare och träffade både nya och gamla bekanta. Gjorde ett par inköp men de får ni se lite senare, nu först kommer lite bilder från mässan!

Snyggast på hela mässan det var denna emaljmålning av Stig Lindberg!
Å vad jag ville ha den!
Å dessutom var det ju en häst på den också, kan det bli bättre!?

En till underbar tavla av Stig L, ramen blev som pricken över i:et

Den lilla turkosa katten från Rörstrand blev jag kär i, men 750kr kändes som ett överpris...

Många vackra föremål trängdes om plats på mässan

Roligt att hitta böcker!
Blev lite sugen på den om Kaj Franck, men för 600kr fick det va...

Vacker teak av Kaj Vang, formen på ljusstakarna var helt rätt för våren då de påminde om härliga tulpaner.

Mässans dreggelhylla!!!
För "endast" 9.500kr blev den stora raka Negrovasen din!
Stod kvar länge och beundrade den, om den inte stått så högt upp hade jag säkert blivit tvungen att klappa den lite....

Ugglor är väldigt inne just nu och är den inte underbar denna lampa från Orrefors!
Det var en kort rapport från 50-talskeramik på Antikmässan, ikväll kommer det ett inlägg med det enligt mig absolut snyggaste på hela mässan!
Till alla mina bloggvänner som ska på bloggfikat i eftermiddag så vill jag önska er en jätte trevlig stund!

11 kommentarer:

Skaffaren sa...

Kul att få en rapport när jag sitter fast i Småland. Kommer du ihåg priserna på Lindberg-tavlorna?

Yvonne sa...

*ler*

Den i emalj fanns det inget pris på och jag frågade tyvärr inte... Förstod att det ändå skulle var långt över min budget.

Den svarta med fågeln kostade 5.200kr.

faaglarna sa...

Mycket att titta på. Men priserna är ju inte oväntat höga.

Maria sa...

Kaj Franck boken var den på Finska eller Svenska?

Yvonne sa...

Maria: Den var på svensk!

Ann-Charlotte sa...

Åh, hade velat vara där. Mycket ögongodis, men jag förstod att priserna var höga. Ska bli kul att se vad du köpt.

khina sa...

Kul att ni delar med er med bilder för oss som inte kunde komma!!
Skulle inte ha något emot att ögonshoppa där...

Gunilla sa...

Hej!
Tack för en trevlig stund på bloggfikat! Det var verkligen uppskattat! Kul att så många kom.
Ser fram emot fortsatta träffar.
hälsn Gunilla Fynd eller ej.

precis en sån sa...

Tackar för rapporten, känns nääästan som jag själv varit där!

form55 sa...

Kan meddela att Lindbergemaljen kostade 19.000 kr! Trevligt att ses igen förresten!

Yvonne sa...

Oj shit!!!!
Men misstänkte att det låg i den prisklassen...
Om man inte precis hade köpt en till häst så... ;-)

Ja det var super kul att ses igen!!! Hoppas det blir snart igen! :D